Mümkün mertebe
yüksek oturumu tercih edin. Off-road ‘da koltuğa
gömülerek gitmenin pek bir yararı olmadığı tecrübe ile sabittir. Arazide yol
alırken mümkün olduğunca kaputun üstünden bakmak ve önünüzde ne olduğunu
görmeye çalışmak önemlidir. Gözünüzün gördüğü her yönü mutlaka kollayın.
Sürüş sırasında,
dikkat edilmesi gereken bir husus emniyet kemerlerinizin daima bağlı
kalmasıdır. Ani ve hesap edemediğiniz durumlarda süspansiyon sistemi sizi
tavana doğru fırlatabilir. Genellikle boyun zedelenmelerine neden olan bu
olaydan korunmak için en kesin yol emniyet kemerinin bağlı olmasıdır.
2-
Direksiyon Tutuşu :
Off-road yaparken
bir kayaya veya görmediğiniz bir kütüğe lastiğinizin çarpması halinde darbeyi
direkt olarak direksiyonda hissedersiniz. Bazen kırılmayla sonuçlanan başparmak
yaralanmalarından kaçınmak için başparmaklarınızı direksiyon simidine paralel
tutmaya kendinizi alıştırınız.
Genellikle iki
elinizle direksiyonu sağlam ancak sıkmadan tutmaya özen gösteriniz. Bazı
durumlarda tek elinizi kullanarak daha kolay ve etkin manevralar
yapılabildiğini göreceksiniz. Hangi elinizi daha etkin kullanacağınız
alışkanlıklarınıza ve kişisel kullanım tercihinize kalmıştır.
3-
Gaz, Fren ve Debriyaj :
Arazide sürüş
prensipleri genel olarak, düz yolda araç sürme prensipleri ile aynıdır. En
önemli fark aracın ağırlık dağılımını kullanmada ortaya çıkar. Düz yolda aracın
ağırlık dağılımı ani değişiklikler göstermez. Buna karşılık arazide zor yol
koşulları sebebi ile aracın ağırlık dağılımı sürekli olarak değişkenlik
gösterecektir. Yani aracın sürekli olarak ağılığı aynı kalmayacaktır.
Sürekli olarak
sabit bir seviyede gaza basarak arazide yol almak olanaksızdır ve hoş olmayan
neticeler doğurur. Yapılması gereken sürekli değişen koşullara bağlı olarak,
gaz pedalı üzerine de farklı basınçlar uygulamaktır yani sürekli basılı
durursanız tehlikeli olabilir ve kaza olabilir. Otomatik şanzımanlı araçlarda
sadece gaz pedalının kontrolü için çaba harcanırken düz vitesli araçlarda gaz
ve debriyaj pedalları bir arada kumanda edilecektir. Bu sayede aracın
devrilmemesi ve araçtaki hız kontrolü dengeli olacaktır.
4-Kişiye Özel Sonuç Raporu
Direksiyon Akademisi 4x4 off road güvenli sürücülük teknikleri eğitimleri öncesinde yapılan sınav, katılımcıların eksiklerini ve seviyelerini belirler. Bu yöntem gereksiz zaman ve maddi kaybı önleyerek maksimum fayda sağlar.
Kişilere özel olarak belirlenen eğitim içeriği uygulandıktan sonra, katılımcıların geldikleri nokta yapılan son sınav ile ortaya çıkarılır. Eğitim öncesi katılımcıların seviyeleri ve eğitim sonrası geldikleri nokta, Direksiyon Akademisi 4x4 arazi araçları güvenli sürüş teknikleri eğitimlerinin kalitesini ortaya koymaktadır.
4-Kişiye Özel Sonuç Raporu
Direksiyon Akademisi 4x4 off road güvenli sürücülük teknikleri eğitimleri öncesinde yapılan sınav, katılımcıların eksiklerini ve seviyelerini belirler. Bu yöntem gereksiz zaman ve maddi kaybı önleyerek maksimum fayda sağlar.
Kişilere özel olarak belirlenen eğitim içeriği uygulandıktan sonra, katılımcıların geldikleri nokta yapılan son sınav ile ortaya çıkarılır. Eğitim öncesi katılımcıların seviyeleri ve eğitim sonrası geldikleri nokta, Direksiyon Akademisi 4x4 arazi araçları güvenli sürüş teknikleri eğitimlerinin kalitesini ortaya koymaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder